четвртак, 20. август 2015.

Back To School With Bojana #5 - Kako lakše savladati istoriju, biologiju i geografiju


Polako se uhodavamo u ove Bts postove, a samim tim i psihički pripremamo za školu. Danas vam otkrivam kako ja učim 'bubačke' predmete, i dajem savete kako da vam to ne stvara ogroman napor.

Istorija je po meni najdosadniji predmet. Kada nešto ne volimo, i kada nas nr zanima, uvek nam je teško to da učimo, čak i ako lekcije nisu komplikovane. Sa obzirom na to da mr uopšte ne zanima šta se dešavalo pre sto godina, uvek odugovlačim učenje iako se to na kraju ispostavi kao loša ideja. Lekcije iz istorije su uglavnom sadrže podnaslove. A evo kako da ih savladate. Na času slušajte nastavnika, tako ćete shvatiti šta je poenta lekcije i od čega sve počinje, a onda kod kuće proširite znanje. Na početku pročitajte čitavu lekciju, a potom podvucite (ili markerom podebljajte) najbitnije. Počnite da čitate deo po deo (delove delite prema podnaslovima) kako biste to razumeli, a kada ste proučili svaki deo možete se preslišati, bez pomoći naravno. Tada ćete uočiti šta ste izostavili i ustanoviti koliko zapravo znate. Još je bitno da sve učite od srži, za početak zapamtite najbitniji deo, a posle ga proširujte detaljima, kao kod pesama - prvo zapamtite refren, a potom ostale delove pesme. Ukoliko vam je lakše, sve što smatrate važnim da naučite, ispišite na jedan papir, meni to dosta pomaže jer je nekako tad sve pregledno za razliku od knjige koja je puna nebitnih činjenica. Pokušajte ovo da učite redovno, jer dok vam je znanje sveže, jednu lekciju možete ukapirati savršeno za samo pola sata, a kada se one nagomilaju, potrebni su vam dani da biste sve razumeli.

Biologija mi je do sada bila okej, u petom razredu sam muku mučila, ništa mi nije dopiralo do mozga i sve je bilo dosadno za učenje, šesti i sedmi razred sam prošla lagano jer mi se svaka lekcija dopadala, dok u osmom razredu knjigu nisam pipnula, ali sam imala peticu jer sam lekcije znala iz života. Sada čujem da je profesorica prestroga i da sve mora da se zna od reči do reči, a moram priznati, to me pomalo plaši. Biologiju možete učiti na sličan način kao i istoriju. Dakle, pročitate čitavu lekciju, potom ponovite da vidite šta ste zapamtili i tako u krug dok je lepo ne naučite. Beleške i podvlačenje vam takodje može pomoći. Kada završite sa učenjem, svoje znanje proverite odgovaranjem na pitanja ispod lekcije, i ako znate odgovore - spremni ste. Bitno je da istog dana kojeg ste učili nešto u školi, naučite to i kući, dok je znanje sveže. Pazite da uvek budete spremni jer nikad se zna kada će nastavnik prozvati. Ima odličnih jutjub kanala na kojima ljudi objasnjavaju lekcije, ako nešto ne razumete, posetite ih!

Geografija.. nikad je nisam učila hahaha, a verujte kajem se zbog toga. Imali smo nastavnika koji apsolutno ništa nije tražio, čak ni knjige. Ove godine se to naravno menja a evo kako da učite. Uvek imajte kartu uz sebe, nastavnicima je jako bitno da vide da znate da se snađete na njoj u svako doba. Dakle, čitate lekciju i čim primetite neki pojam koji se nalazi na karti, podvučete ga, a potom ga pronadjete na njoj. Nemojte se nervirati ako ne možete da zapamtite tačne brojke (npr. koliko je nešto visoko ili duboko, ili koliko neka država ima stanovnika) zaokružite taj broj, svakako vam niko neće zameriti. Pokušajte da što bolje razumete kartu, kada vas nastavnica izvede da pronađete neki pojam, da ga brzo nadjete, jer ste odprilike već znali gde se nalazi. Opet sve ponavljam, izdvojte najbitnije na papir, i biće vam dosta lakše da shvatite.

Sve u svemu, pravila se ne razlikuju mnogo za svaki predmet pojedinačno. Bitno je redovno učenje (zvuči preeviše ofucano, ali istina je), i aktivnost na času. Uvek se javljajte i trudite da vas nastavnici zapamte na pozitivan način. I još nešto, na početku godine se javljajte da odgovarate, mnogo je lakše naučiti tri četiri lekcije nego čitavu oblast.

Nadam se da sam vam bar malo pomogla, sledeći post će uskoro, do tada, čitajte ovaj i komentarišite ga. ;)


10 коментара:

  1. Super je napisano , što se biologije tiče , slažemo se , i meni je u petom razredu bilo jako teško , pogotovo što smo tada imali strožijeg nastavnika , koji je više zahtevao. Posle je počelo da bude zanimljivo. Što se istorije tiče , ukoliko je lekcija previše teška i ne može nikako da uđe u glavu , ponekad je dobro i pogledati film na tu temu , eto to je neki moj savet ☺ Jer ipak je zanimljivije gledati film , nego bubati sve napamet , a informacije su iste i može bar malo da vas zainteresuje i da vam približi tu temu ☺

    http://janacornerfashion.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  2. Sviđa mi se post, mogla bih da isprobam ove savete. Ja volim istoriju, pa uopste nemam problema sa njom. Mada, biologija mi je bila vrlo teska za ucenje... Odlican post♥

    ОдговориИзбриши
  3. Istorija, kako je samo to dosadan predmet. U osnovnoj gotovo da je nisam ni ucila ali sam zato u prvoj i drugoj godini nadohnadila sve propusteno jer su prefesori puno trazili. Sa geografijom i biologijom nisam imala problema jer su zanimljivi predmeti. Inace, jako je bitna paznja na casu jer se tu moze upamtiti najveci deo gradiva, a takodje i razgovetno ucenje. :)x

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post :) Kao i saveti :)
    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  5. Istorija ti je dosadna?!? Što? :( Ja obožavam istoriju,a biologiju i geografiju mrzim :).Dobar post samo nije svima istorija dosadna :)
    dreamer-ana.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Odlican post, kao i tvoj blog. ♥ Istorija je jako dosadno, potpuno se slazem...

    ОдговориИзбриши
  7. Aaa ako nesto ne volim to je historije.U proaloj godini sam dobila dva keca,iako sam zavrsila sa peticama xd Jos vise ne volim biologijuu msm zar ne mogu napisati da cvijet nastaje od sjemena vec izvuku cijelu lekciju o nekim zametcima ili oplodnji.
    Nadam se da ce mi savjeti pomoci jer ove predmete ucijek odgodim za zadnji dan,ali doslovno,ujutru pred polazak ja ucim historiju.

    Super post!

    funnyandrabbits.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas me nasmijao tvoj komentar haha :)
      Ja sam to tako obozavala. Sve te postupke i sve ostalo uciti iz biologije :)

      Избриши
  8. Povijest mi ne u osnovnoj bila teksa, a trebali smo nauciti saml 3 lekcije. A u srednjoj uzas... Predavao mi je razrednik i trebali smo nauciti po 30 lekcija za jednu ocjenu. Haha. Ali imala sam 5 . Bitno je redovno uciti.
    Biologiju i geografiju nikad nisam ucila,a uvijek sam imala 5. Biologiju sam htjela upisati jer sam to bas voljela. Sve sto smo ucili ja sam tako lako upijala, samo na satu. Ali eto nisam upisala to :)
    I sada znam gotovo sve iz biologije. Haha.
    Mislim da su biologija i geografija dva laksa predmeta, dok je povijest malo dosadna.
    Super je to sto se ti trudis pomoci, bravo <3

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...