среда, 19. август 2015.

Čitamo, čitamo..

Okej, verovatno se pitate čemu ovakav post u sred Bts serije? Nećete dugo čekati odgovor, kako se raspustu bliži kraj, ovih dana u nenormalnim količinama čitam knjige i gledam serije, kao i filmove (veorovatno će biti posta i o tome), i tako, razgledajući moj mali kutak s knjigama, došla sam na ovu ideju. Pokazaću vam knjige koje sam ja čitala, dobro, ne baš sve. Ali barem one koje su obeležile određena razdoblja mog života..


Sara Kej..Ako izostavimo brojne slikovnice koje su mi roditelji čitali kao maloj, i lektire sa pesmicama, ovo je prva PRAVA knjiga koju sam pročitala. Bila sam prvi razred kada se u mom gradu otvorila prodavnica "Maxi", u odeljku za knjige našla sam mnogo delova ovog serijala, i kupila 2,3,4. Iskreno, ne sećam se tačno o čemu se radi, znam da je čitanje ovih knjiga trajalo jako dugo, iako bi mi sada pola sata bilo dovoljno za jednu. Uglavnom, obožavala sam ih, preporučivala drugaricama i bile su mi prezanimljive. Ukoliko ste prvi ili drugi razred, ili imate rodjaku, sestru ili drugaricu koja jeste, ova knjiga je pun pogodak (rodjendanski poklon, na primer).




U trećem razredu sam se odlučila za nešto ozbiljnije. Tada sam pročitala prvi deo knjige "Pet prijatelja", ona zapravo broji 21 deo, ali nisam svaki pročitala. Ta knjiga me oduševila, bila je apsolutno savršena, u četvrtom razredu sam naišla na još jedan deo, koji je bio podjednako odličan, dok sam ovu treću pročitala prošle godine. Kao što vidite, za sve generacije. Radi se o deci i njihovim avanturama, ukratko. Možda sa 15 godina više volite ljubavne romane, ali, ako ste dete u duši, možete ovu knjigu čitati i sa 13,14 pa i 15 godina, nemam zamerki.



Za novu godinu, u petom razredu dobila sam prvi i treći deo knjige Devojčica sa šestog meseca. I naravno, nisam se smirila dok nisam pronašla i ostala dva dela. Priča se zapravo zasniva na naučnoj fatasici za koju ne mogu reći da je obožavam, ali ova knjiga mi je odlična. Debele su i svaka sadržii preko 300 strana, ali volela bih ponovo da ih pročitam. Ove knjige u meni su budile posebna osećanja, ne sećam se detalja i ne znam da li bi i sada na mene ostavile podjednako dobar utisak, ali svakako ih preporučujem.






Ima li osoba koja nije pročitala Tom Sojera? Ovo mi je bila obavezna lektira u petom razredu. Nije da sam ostala pod prevelikim utiskom, ali vredi pročitati. Šaljiva je i likovi su sjajni..


A Mali princ? Ne recite da niste pročitali. Prvi put, u predškolskom je vaspitačica rekla da je pročitamo (da, daa), naravno, mama mi ju je pročitala i nisam baš razumela poentu, ali bila mi je zanimljiva. Zatim u šestom razredu, kao lektiru, tad sam shvatila smisao, i mnogo mi se dopala, to je jedna od onih knjiga koja nikada ne dosadi, bar ako mene pitate.


Kao što vidite, ove dve lektire su iz kreativnog centra. Obe sam dobila na rođendan, i sada, kad sam čitala poruke koje su moji drugari napisali tada (neću vam pokazati, hahaa), smejala sam se barem deset minuta. Prva knjiga, Plavi konjić,  za 10. rodjendan, koliko znam, nisam je tada pročitala, mada nisam sigurna kada sam. Možete pročitati o čemu se radi, mene je to čitanje ispunjavalo, ni blizu kao Pet prijatelja i Devojčica sa šestog meseca, ali ispunjavalo me.
Jednja ćuška jedan poljupčić, nikada neću odgonetnuti naslov, ali dobila sam je za 12. rođendan, i odmah pročitala, iako sam se na početku smorila, ali uskoro mi se jakoo dopala, i svakako ima moje preporuke.



I za kraj, Tračara. Nisam mogla da vam uslikam sve delove jer je uzimam iz biblioteke, krajem juna sam uzela prvi i naprosto se oduševila. Ostala su mi još ova dva, počela sam da gledam i seriju (kasnim, da..) i sjajna je. Potpuno tinejdžerski, baš kako volim.


To su bile samo neke knjižice, videli ste kojeg starosnog doba sam ja bila dok sam čitala, pa tako odredite i vi. Mislim da je knjiga divaan poklon, pogotovu, ako joj vi nekom posebnom porukicom na početku date lični pečat, nadam se da sam bar jednoj od vas pomogla da se odluči za poklon mlađoj sestri, ili bilo šta slično. Primetili ste da ne volim ljubavne romane, znam da sam u tom dobu, ali ne privlače me. Još neke knjige koje možete pročitati su:
Lovac u žitu, Selindžer - imala sam za lektiru i jako mi se dopada, možete je pronaći i online, tinejdž, a ipak vrlo poučna
Privatna škola, Kejt Brajan - vrlo slična Tračari, ukoliko krećete u srednju školu, još bolje, ali mogu je čitati i starije, tinejdž
Otmica profesorke latinskog, ne znam kako sam je gore izostavila, ali ovo je knjiga koju morate pročitati, radi se o srednjoškolcima, opisana su samo dva dana, ali je jaaako dobra knjiga, tinejdž hahaha
Imam još knjiga koje želim da pročitam, a čim to obavim - javljam vam!

Još nešto, opet sam počela da odgovaram na asku, tako da, pitajte me šta god treba, tu sam: ask.fm/helpgirl1

Pitanje za vas: Koje knjige ste vi čitale ranije, a koje sada. Koje želite da izdvojite?




5 коментара:

  1. Divan post!Sve si tako lepo napisala...I ja sam citala Sara Kej knjige u prvom razredu,kao i one obavezne lektire koje si navela.Inace obozavam da citam,a Tracaru planiram da nadjem negde... <3!

    perfecthigh136.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, ja sam tračaru uzimala iz biblioteke, ali na sajtu delfi knjizara (mozes i laguna, i carobna knjiga) imaš čitav set po jako polovnim cenama, a inače jedna odvojena knjiga košta 400-500 dinara. :) ❤

      Избриши
  2. Hah...Odličan post :) Sve sam lektire čitala i iskrena da budem ni jedna nije ostavila utisak na mene,jer jednostavno ne volim da čitam obavezne stvari,ali zato knjiga Bezazlene laži koju sam uzimala u biblioteci je po meni baš odlična i nije preobimna :)
    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Jako mi se sviđa post. I ja mnogo čitam, ako želiš pogledaj moj novi post, komentariši, pretplati se. Mnogo bi mi značilo: http://adnnaacorner.blogspot.com/2015/08/back-to-school-5-kombinacija-za-skolu.html

    ОдговориИзбриши
  4. Uuu bravo za post..Iskreno..
    I ja citam isto...Zaista imas super kolekciju...

    jananikolic.blogspot.com/ I ja imam BTS seriju ba bi volela da pogledas...

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...