среда, 21. септембар 2016.

Jesam li se pokajala što sam upisala gimnaziju?

Kao što već verrovatno znate, u septembru krećem u drugi razred srednje škole, gimnazija, prirodno-matematički smer. Verujem da ste već slušali razne predrasude o gimnaziji, da sa njom ništa ne mozete raditi, da je upisuju loši djaci itd. Iskreno, ne shvatam takva mišljenja. U današnjem postu pišem vam da li sam se ja pokajala, i kako je tamo zaista.

Na samom početku - nisam. Da opet biram, isto bih odlučila. Škola je inače u mom gradu, tačnije u gradu pored, do nje moram autobusom, ali često sam tamo i sve je to blizu tako da isto kao da je jedan grad. Ono što me nervira jeste što svaki drugi profesor kaze "Vi ste gimnazijalci, vi morate to da znate".

Što se bodova tiče, nije teško upasti i to stoji, ali, teško je završiti školu sa dobrim prosekom. Tačnije, nije teško ako si spreman da učiš i radiš. Bez obzira što je moj smer matematički, sve predmete učimo podjednako, čak nam i profesori nemačkog, engleskog i latinskog kazu "Vi ste matematičari, morate ovo znati", dok konkretno za jezički smer imaju nize kriterijume, barem u mojoj školi.


Uzasno me nervira što postoji profesorka koja će na svaki način da omalovazi i spusti učenika. Niko ništa ne moze da kaze a da ga ona ne uvredi. A kada je znanje u pitanju, moramo da znamo sve od a do š i iz knjige, i sa njenih predavanja, i sa raznih internet sajtova koje sami pronalazimo. I da, u pitanju je geografija, koja nema baš puno veze sa matematikom, ali shvatate već.

Medjutim, u mojoj osnovnoj školi je bilo puo takvih nastavnika, pa sam navikla. No, ostali profesori su stvarno korektni. Svako ima svoj kriterijum i ispod toga ne ide. Ima nekoliko jako jaako strogih, koji od zakljjučne ocene prave ispite (ostave sve godine izmešano, podele ih u grupe i tako ispituju satima, moja drugarica je jednom ostala do sedam sati uveče, a prva smo smena).

Odaljih se od teme, dakle, ukoliko upišete gimnaziju, stičete znanje iz svih oblasti zivota, sve što ste učili u osnovnoj sada proširujete. Ukoliko znate da zelite biti pilot, ekonomičar, ili tako nešto, logično je da gimnazija neće biti vaš izbor. Što se daljeg školovanja tiče, mozete da upišete apsolutno svaki fakultet! (zapravo ne svaki, ali veću većinu) A kako imate stečeno znanje iz svih sfera zivota, prijemni vam neće biti toliko naporan.

Ono što zelim da kazem jeste da ćete stvarno znati dosta toga. Ja sam uvek bila vukovac, ali u samo jednom polugodištu prve godine naučila sam više negoo za čitavu osnovnu školu. Testovi znaju da se nagomilaju, raspored je jako gust, ponekad nas ostave u školi do tri, četiri sata da radimo vezbe, eksperimente ili zadatke. Ali, nijedna škola nije laka.

U svakom slučaju, kada se osvrnem na gradivo, nije to toliko teško, ali sve je do profesora. Oni ubijaju našu psihu, traze sitne detalje, pokušavaju da te zbune, no na kraju sve ispadne dobro. Da nisu takvi, verovatno bismo olako shvatili gradivo i ne bismo ga savladali.

I da, što se društva tiče, ovde mi je hiljadu puta bolje nego u osnovnoj. Svi su nekako zreliji, nema toliko zavisti i ogovaranja, mogu slobodno prići nekome ko je četvrta godina da normalno pričamo, za razliku od onog kad osmaci kazu "Jao, ti si petaak, šta ću sa tobom da radim". Znam, znam, prošla sam to. Verujem da se ne dešava samo kod mene da se dečaci u tom periodu sedmi, osmi razred uzdignu, i počne sva ona priča, shvatate me već haha, ovde toga zaista nema (ima par slučajeva, ali gledam onako uopšteno). Svi smo slozni, kada jedno odeljenje odlaze test i profesor ne popušta, dodju sva ostala da ga mole hahah.

Prvih dana smo se na primer redovno gubili po hodnicima jer je škola baš velika, i niko nas nije gledao čudno, niti su namm se smejali, nego su nam pomogli da se osećamo kao da smo tu godinama. Često nam organizuju i izlete, na koje idu sve četiri godine zajedno, i tamo uvek bude predobro. Zaista mi je drago što sam član takve "ekipe" i nadam se da će biti isto i za tri godine.

Pokajala se nisam, kao što rekoh. Mislim da ću nakon ovoga imati dobru podlogu znanja za mnoge fakultete (mada, mislim da je prilično teško upasti tamo gde bih ja zelela), a pored toga, imaću i prilično dobro opšte obrazovanje.

Pa, ima li ovde gimnazijalaca? Kako se vama čini? Da li je kod vas ovako, šta planirate dalje? I da li kod vas postoji ova čuvena "Vi ste gimnazijalci, vi morate sve da znate" 
Ako ste još uvek u osnovnoj, šta biste zeleli da upišete?


6 коментара:

  1. Fantastičan post! Iako sam još ovu godinu u osnovnoj imam isto takvu nastavnicu iz geografijee, uzass :/ Planiram upisati ekonomsku iako sam vukovac kao i ti :)

    ОдговориИзбриши
  2. Nisam prirodni smer, ali drustveni gimnazijalac svakako jesam. Nisam se pokajala zbog vvog izbora, ima puno da se uci, ali ti sam htela i trazila, pa sam to i u gimnaziji i dobila. I mene nervira sto kazu da gimnazijalci miraju sve da znaju, ali valjda je prosto tako, jer se ipak nismo predelili ni za sta posbno, osim za smer, i kada se zavrsi cetvrta godina, mi, gimnazijalci, idemo na hiljadu razlicitih strana i striuka, a zadatak profesora je da nas pripremee na sve, makar i na ono na sta ni ne mopomisljamo da se time bavimo u zivotu, jer mozda bas nas drug iz klupe planira to. :)
    Divan post, lepi napisano, zaista! Teen Queen

    ОдговориИзбриши
  3. Jako mi se svidja ovaj post. Odlicno napisan post.Ja sam sad deveti razred pa verujem da ce mi ovaj post pomoci oko odabira srednje skole.♥

    Clan sam tvog bloga ako zelis uzvarti:
    aleksandrascorner.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  4. Ja sam upisala elektrotehničku školu, prvenstveno zato što nisam znala šta bih, pa sam poslušala maminu ideju. Ipak, da nisam to upisala, verovatno bih i sama sada bila u gimnaziji, takođe na prirodnom smeru, pošto prirodne nauke apsolutno obožavam. :)

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
  5. Ja sam ove godine upisala gimnaziju. Kod mene nema smjerova, tako da pravac je gimnazija haha. Također, odmah na početku sam imala problema sa geografijom. Popriličan užas. Nagomilalo se u ovih 3 tjedna poprilično dosta jedinica iz geografije, ali ostali predmeti su stvarno oke. Možda mi je latinski poprilično dosadan, kao i likovna umjetnost, ali sve se to pretpri. Ne planiram ništa dalje. Mislim, planiram, ali mi ništa ne pada na pamet. Meni idu takvi predmeti sa brojevima kao što su matematika, kemija, fizika itd., i onda dođu zadaci koje ne mogu riješiti i jednostavno odustanem od tog razmišljanja, tako da iskreno nemam pojma što, kako i gdje da upišem haha. Btw odličan je post! <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imaš još vremena, ali moraš se odlučiti za nešto. Gimnazija i jeste za to da spoznaš šta ti ide i vidiš gde se pronalaziš. Budi svesna da sa njom nemaš nikakvo zanimanje i da se praktično nigde ne možeš zaposliti. Zato moraš nešto da završiš. Okej je da ti ne idu svi zadaci, tu si da naučiš, ali nemoj da odustaješ, ako voliš prirodne nauke, posveti im vremena, niko se nije naučen rodio :)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...